سئو و دیجیتال مارکتینگ

اخبار و ترفندهای روز سئو

سئو و دیجیتال مارکتینگ

اخبار و ترفندهای روز سئو

تاثیر ایمیل مارکتینگ بر سئو

این روزها، ایمیل مارکتینگ برای مشارکت فراتر از انتظار مشتری مناسب است. محتوای بازاریابی ایمیلی مرتبط می‌تواند مخاطبین شما را به وب‌سایت شما هدایت کند و رتبه موتورهای جستجو را بهبود بخشد.



۷ روش تاثیر ایمیل مارکتینگ بر سئو

هنگامی‌که در حال اجرای یک برنامه بازاریابی هستید، ایمیل همچنان باید جزء کلیدی باشد. ایمیل مارکتینگ به عنوان روشی کم هزینه برای تعامل سریع و اندازه‌گیری با مشتریان، دارای ارزش فوق العاده‌ای است. اما این چیزی بهتر از آن چیزی است که بسیاری از بازاریابان متوجه آن هستند زیرا بازاریابی ایمیلی خوب همچنین می‌تواند بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) شما تأثیر مثبت بگذارد.


سئو تقریباً این علم را تضمین می‌کند که محتوای شما اعم از بازاریابی، مقاله یا وب‌سایت تجارت الکترونیک، زمانی که مخاطبان مورد نظر شما در موتورهای جستجوی وب محبوب، به طور معمول در گوگل عملیات جستجوی وب را انجام می‌دهند تا حد ممکن ظاهر شوند. من از متد ویژه‌ای برای پلن طراحی سایت مشهد استفاده کردم تا بتوانم نرخ تبدیل بهتری داشته باشم.


تلاش برای بدست آوردن وب‌سایت یا محتوای خود در اولین صفحه نتایج جستجو باید در هنگام ایجاد هرگونه پلن بازاریابی مورد توجه قرار گیرد و این شامل یک کمپین بازاریابی ایمیلی است. کلمات کلیدی مناسب می‌تواند به طور بالقوه به توزیع محتوای شما در موتورهای جستجو یا فروش محصول شما کمک کند.


اگرچه ممکن است به نظر برسد که بین پیام بازاریابی ایمیلی و بهینه‌سازی جایگاه شما در نتایج جستجو ارتباط مستقیمی وجود دارد، اما تا زمانی که محتوای ایمیل خود را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید یا به آن لینک می‌دهید، می‌توانید این پل را ایجاد کنید.


کریس راجرز، مدیرعامل و بنیانگذار سئو کلرادو می‌گوید: “می‌توانید با جذب بازدیدکنندگان واجد شرایط تعامل به وب‌سایت خود را افزایش دهید. و با استفاده از ایمیل برای تبلیغ محتوای سئو ، می‌توانید اشتراک در شبکه‌های اجتماعی و حتی بک لینک را به دست آورید که می‌تواند منجر به سود واقعی سئو شود. ارتباط بزرگ بین سئو و ایمیل توانایی ارتقای محتوای SEO هدفمند، بهبود عوامل SEO خارجی و افزایش ترافیک واجد شرایط است که منجر به سیگنال‌های تعامل بهتر برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو می‌شود.”


فاکتورهای سئو خارجی شامل اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی و لینک‌های ورودی است، که لینک‌هایی از سایر وب‌سایت‌ها هستند. وی می‌گوید که سیگنال‌های تعامل شامل نرخ بازگشت و اندازه‌گیری زمان حضور در محل است.


به می‌گوید Sky Cassidy، مدیر عامل شرکت Mountaintop Data، (یک شرکت اطلاعات بازاریابی تجاری بصورت B2B) ایجاد ترافیک جستجو برای همه شرکت‌ها مهم است، اما برای مشاغل کوچک تا متوسط بسیار مهم‌تر است، زیرا آنها به دنبال توسعه نام تجاری خود بصورت نه تنها سریع بلکه ارزان هستند. وی خاطرنشان کرد که هدایت و ایجاد سرنخ حتی یک نفر دیگر برای جستجوی وب‌سایت شما در صورتی که فقط 10 نفر به وب‌سایت شما بیایند، 10 درصد جستجوی با کیفیت بیشتری را افزایش می‌دهد.


این بدان معناست که رتبه بندی جستجو و کلمات کلیدی زمانی اهمیت دارد که شما یک کسب و کار کوچک تا متوسط هستید. بنابراین، در اینجا هفت نکته برای SMB‌ها وجود دارد که چگونه از ایمیل مارکتینگ برای بهبود SEO خود استفاده کنند.

 


محتوای ایمیل خود را شخصی سازی کنید

“نه تنها محتوای با کیفیت بالا در یک کمپین ایمیلی مهم است، بلکه محتوا باید شخصی سازی شود تا توجه مخاطبین درست را به خود جلب کند. البته، اگر شما یک نشریه باغبانی هستید که روزنامه‌هایی با لینک‌های وبلاگ برای خوانندگان باغبانی ارسال می‌کند، احتمالاً در روزهای بعد از تحویل ایمیل با محتوا درگیر شده و آن را در گوگل جستجو می‌کنند. تبلیغات “کباب پز تبلیغاتی لو” در تابستان برای افرادی مناسب است که به دنبال خرید محصولات برای خانه خود هستند و این ایمیل‌ها می‌تواند کاربران را به سمت ترافیک وب‌سایت فروشگاه سوق دهد.


کسیدی می‌گوید: “محتوا را بر اساس عمق جمعیت شناسی افرادی که هدف شما هستند شخصی سازی کنید. هرچه ایمیل‌های شما هدفمندتر و مرتبط‌تر باشند، بیشتر به شما کمک خواهند کرد نتایج مثبت SEO را تقویت کنید.”


برای ایجاد این شخصی سازی، پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی با خدمات کامل مانند Mailchimp از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کنند، که به ارائه بینش‌هایی درباره محتوای مورد علاقه کاربران مختلف کمک می‌کند. سپس شرکت‌ها می‌توانند آن محتوا را در سطح جزئیات شخصی سازی کنند.



تمام محتوای بازاریابی ایمیلی را در وب‌سایت خود نگه دارید

به ویژه هنگامی‌که پست‌ها یا مقالات وبلاگ را از طریق خبرنامه ایمیل ارسال می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که همه این مطالب را به جای اینکه در ایمیل نگه دارید، به وب‌سایت ارسال می‌کنید. پس از آن، افراد بیشتر به دنبال جستجوی آن در موتور جستجو هستند تا از طریق صندوق ورودی ایمیل‌شان.


کسیدی توضیح داد: “خوانندگان یا مشتریان” قصد دارند به سایت شما بیایند، اما از کلمات کلیدی برای بازاریابی ایمیلی شما استفاده می‌کنند. “نکته مهم این است که کلمات کلیدی مناسب را با خلاقیت ایمیل خود انتخاب کنید.”


برای مثال، فرض کنید یک متخصص بازاریابی یک خبرنامه ایمیلی از فروشنده ای دریافت کرده که حاوی لینکی به وبینار در زمینه SEO است و فرد بلافاصله برای آن ثبت نام نکرده است. اگر وبینار یا محتوای مربوط به آن در وب‌سایت شرکت ارسال شود، فرد می‌تواند عبارت SEO را بعدا جستجو کند و بتواند آن را فراخوانی کند. در بسیاری از مواقع، پیام‌های بازاریابی از طریق ایمیل در زمانی اشتباه برای افراد می‌آید که آمادگی تعامل کامل را ندارند، بنابراین بعداً آن را جستجو می‌کنند.


کسیدی می‌گوید: “مثل این است که از گوگل برای پیدا کردن وسایل در خانه خود استفاده می‌کنید. سریعتر می‌توان از کامپیوتر پرسید که کجاست.”


لینک‌های رسانه‌های اجتماعی را در ایمیل خود قرار دهید

گنجاندن دکمه‌های اجتماعی در ایمیل‌های شما یک راه خوب برای ایجاد ترافیک جستجو از طریق نمایش در رسانه‌های اجتماعی است. به اشتراک گذاری محتوای ایمیل نه تنها می‌تواند جستجوها را افزایش دهد، بلکه می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را نیز ارتقاء دهد.


کسیدی می‌گوید: “هر خبرنامه ایمیلی که منتشر می‌شود باید دارای لینک‌های رسانه‌های اجتماعی باشد تا مردم بتوانند به راحتی اطلاعات را به اشتراک بگذارند. این فقط چند برابر تأثیر ارسال ایمیل‌ها است و باعث جستجو می‌شود.”


دب گابور، مدیرعامل مشاوره استراتژی برند تجاری Sol Marketing ، به اهمیت اشتراک گذاری محتوا اشاره کرد. “اگر شما دارای ایمیل‌های با عملکرد بالا با محتوای جذاب، محتوای بصری چشمگیر، محتوای قابل اشتراک گذاری هستید و افرادی را که ایمیل‌های شما را می‌خوانند تشویق می‌کنید که آن محتوا را با شبکه‌های دیگر خود در سایر بسترهای اجتماعی با لینک‌هایی به وب‌سایت شما نیز به اشتراک بگذارند، که می‌تواند باعث هدایت و لید شود”.


یک لیست ایمیل بسیار جذاب داشته باشید

زمان خود را صرف ایجاد یک لیست ایمیل از مخاطبین که بسیار اهل تعامل هستند کنید. این گیرندگان به طور فعال ایمیل‌ها را باز می‌کنند، محتوا را می‌خوانند و روی وب‌سایت شما کلیک می‌کنند. به احتمال زیاد آنها بعداً به جستجوی محتوای آنلاین علاقه‌مند خواهند شد.


اکثر ابزارهای بازاریابی ایمیلی، به ویژه ابزارهای پیچیده‌تر مانند Salesforce Pardot ، ابزارهای زیادی برای اندازه‌گیری میزان جذب مخاطب ارائه می‌دهند. حتی می‌توانید این معیارها را خودکار کنید تا بلافاصله پس از ارسال انبوه ایمیل در داشبورد ظاهر شوند.


گابور خاطرنشان کرد: برای ایجاد لیستی از کاربران تعاملی، باید مخاطبان خود را بررسی کرده و با ترجیحات آنها آشنا شوید. وی می‌گوید: “اگر شما یک مخاطب ایمیل خوب و بسیار جذاب دارید، قبلاً اطلاعات زیادی در مورد انواع افرادی که سعی در جذب آنها دارید، می‌دانید. استفاده از آن محتوا برای تبدیل شدن به برند تجاری شما یک راه واقعاً خوب برای ایجاد این دو چیز – بازاریابی ایمیلی و سئو – به نوعی پیش پا افتاده است.”


هنگامی که بر روی لیست ایمیل خود کار می‌کنید، همچنین می‌خواهید آن را با توجه به تعاملاتی که قبلاً با آنها داشته اید تقسیم بندی کنید تا سئو را تقویت کنید.



برای تحلیل کلمات کلیدی سئو آزمایش انجام دهید

انجام تست متدی عالی برای آزمایش کلمات کلیدی مختلف سئو است. این روش‌ها شامل تست A/B و تست چند متغیره است. آزمایش A/B زمانی است که شما دو نسخه مختلف یک ایمیل را با یکدیگر مقایسه می‌کنید. آزمایش چند متغیره شامل استفاده از چندین نسخه از ایمیل است.


شما خواهید آموخت که کدام محتوای ایمیل برای مخاطبین شما جذاب است و آنها را وادار می‌کند تا بعداً مطالب شما را جستجو کنند. اکثر ابزارهای بازاریابی ایمیلی این نوع ابزارهای آزمایشی را با ابزارهای پیشرفته تر مانند Infusionsoft ارائه می‌دهند که قادر به تجزیه و تحلیل حتی عمیق تر هستند.


گابور می‌گوید: “شما می‌توانید اطلاعات زیادی از ایمیل‌های خود به دست آورید، به ویژه اگر برخی آزمایشات را انجام دهید و ببینید مردم با چه ایمیل‌هایی ارتباط برقرار می‌کنند. می‌توانید نشانه‌های زیادی در مورد اینکه کدام کلمات خاص را می‌خواهید در سایت خود بهینه‌سازی کنید بدست آورید”.


تست خط موضوعی یکی دیگر از تاکتیک‌های مهم است. شما می‌خواهید کلمات کلیدی را در عنوان موضوع و همچنین نسخه اصلی ایمیل‌ها امتحان کنید. گابور می‌گوید به این ترتیب می‌توانید نحوه بهینه‌سازی کلمات کلیدی را بر اساس ایمیل‌هایی که مخاطبان شما با آنها تعامل دارند بیاموزید.

 


کلمات کلیدی خود را مهندسی معکوس کنید

هنگامی‌که کلمات کلیدی را مهندسی معکوس می‌کنید به این فکر می‌کنید که مخاطبین شما در هنگام تهیه نسخه خبرنامه شما، کدام کلمات را به صورت آنلاین جستجو خواهند کرد. کسیدی فرایند یافتن عبارت‌های جستجوی مناسب را با بازی “اختلاف خانواده” مقایسه کرد. شما باید عباراتی را که افراد به آن فکر می‌کنند به جای بهترین عبارت، در ایمیل خود وارد کنید.


کسیدی می‌گوید: “موضوعی وجود دارد و آنها باید به پاسخ‌هایی برسند که مردم در خیابان به آن پرداختند و همیشه منطقی نیست. مهم است که اکثریت مردم وقتی به این موضوع فکر می‌کنند به چه چیزی فکر می‌اندیشند.” قطعا توصیه‌های وی برای تارگت سئو سایت مشهد بسیار موثر بود.


 


ایجاد آگاهی بالای ذهن

هدف از تمام بازاریابی ایمیلی این است که محتوایی را به صندوق ورودی مخاطبان خود تحویل دهید که در صورت انجام جستجوی ارگانیک در آینده در ذهن آنها طنین انداز شود. گابور خاطرنشان کرد: “به یاد می‌آورید که محتوا را از طریق یک ایمیل جستجو کنید، همانطور که به یاد دارید سوپ کمپبل را در سوپر مارکت جستجو کنید. سوپ کمپبل یک برند تجاری فوق العاده برای سوپ است زیرا مردم تبلیغات زیادی برای این برند دیده اند.”


برای کمک به ایجاد آن برای برند تجاری خود، به سادگی تا جایی که ممکن است ایمیل ارسال نکنید. این یک راه عالی برای طبقه بندی به عنوان اسپم است. در عوض، ایمیل مارکتینگ را به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی کلی برای ایجاد این آگاهی از برند برتر در نظر بگیرید. فقط از بازاریابی ایمیلی فراتر رفته و جامع فکر کنید. یک استراتژی برای تبلیغ برند تجاری خود از طریق انواع مختلف محتوا مانند وبلاگ، ویدئو و رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید.


گابور می‌گوید: “ایمیل از همه کارهای دیگری که در حال حاضر در سایر فعالیت‌های ایجاد برند خود انجام می‌دهید پشتیبانی می‌کند. ایمیل یکی دیگر از نقاط تماس است که در آن مخاطبان شما از برند شما مطلع می‌شوند و شروع به ایجاد تصوری از آن می‌کنند.”


سنجش کمیت آن کمی دشوار است، زیرا روش دقیق رسیدن به وضعیت برتر در برندهای مختلف بسیار متفاوت است. اما این ترکیبی از هماهنگی کانال و خلاقیت‌های عالی است که به طور خاص برای ارائه شما طراحی شده است. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، مانند HubSpot ، می‌توانند کمک کنند زیرا می‌توانند مشتریان را به سفری چند کانالی برده و نتایج را اندازه‌گیری کنند. اما قبل از این که این امکان وجود داشته باشد، این فرآیند نیاز به تقویت خلاقانه عمقی از شما و تیم بازاریابی شما دارد. اما نتایج آن ارزش این کار را دارد.


گابور می‌گوید: “آگاهی بالای ذهن به شما امتیازهای زیادی می‌دهد زیرا مردم قبلاً از شما آگاه هستند و تبدیل افرادی که از شما آگاه هستند آسان‌تر است. وقتی مردم واقعاً شما را در نظر می‌گیرند، ترغیب مردم به خرید کالاها آسان‌تر می‌شود. محتوا به توجه بیشتر کمک می‌کند.”



مطلب از وب سایت صادق سعادت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد