سئو و دیجیتال مارکتینگ

اخبار و ترفندهای روز سئو

سئو و دیجیتال مارکتینگ

اخبار و ترفندهای روز سئو

بهترین افزونه‌های مرورگر برای تجزیه و تحلیل سرعت صفحه

تشخیص سرعت صفحه خود را با این افزونه‌های برتر مرورگر تقویت کنید که بهینه سازی صفحات وب را آسان تر می‌کنداندازه گیری سرعت صفحه با اشکال زدایی یک وب سایت کند مهم استهمه مرورگرهای کروم دارای ابزارهای داخلی برای کمک به عیب یابی اینکه چرا صفحه کند است و به خوبی کار نمی‌کند، دارند.

 

نکته مهم در مورد مرورگرهای مبتنی بر کروم و فایرفاکس این است که می‌توان آنها را با ابزارهایی گسترش داد که عیب یابی سایت‌ها را سریع و آسان می‌کندکروم و فایرفاکس هر دو از افزونه‌های مرورگر پشتیبانی می‌کنندفایرفاکس آنها را افزونه می‌نامد و در اکوسیستم کروم، افزونه نامیده می‌شودافزونه‌ها و افزونه‌های مرورگر، عملکرد مرورگرها را به روش‌هایی که مطابق با نیاز کاربر است، گسترش می‌دهند.

 

چرا از پسوند مرورگر با سرعت صفحه استفاده کنید؟

یک دیباگر مبتنی بر مرورگر مانند Chrome Dev Tools مجموعه‌ای از ابزارها است، مانند جعبه ابزاراگر فقط یک ابزار می‌خواهید، شانسی ندارید زیرا مرورگر کل مجموعه را به یکباره ارائه می‌دهداین بدان معناست که یک ناشر ابتدا باید یاد بگیرد که چگونه در تمام منوها، برگه‌ها و صفحه‌های مختلف پیمایش کند، که بسیاری از آنها ابزارهایی را ارائه می‌دهند که لزوماً نمای کلی شما ممکن نیست.

و به همین دلیل است که برنامه‌های افزودنی جایگزین معتبری برای استفاده از ابزارهای عیب‌یابی داخلی در مرورگر هستندشما به سادگی می‌توانید ابزار دقیقی را که می‌خواهید انتخاب کنید و از منحنی یادگیری صرف نظر کنید تا معیارهایی را که واقعاً در لحظه نیاز دارید به دست آورید.

 

افزونه Google Lighthouse برای کروم و فایرفاکس

Lighthouse یک ابزار عالی برای به دست آوردن یک نمای کلی آسان و قابل درک از عملکرد صفحه وب با گزینه‌ای برای بررسی عمیق تر در بازخورد تشخیصی و توصیه برای سریعتر کردن صفحه وب استیک صفحه وب Google Lighthouse مستقل وجود دارد، اما شما باید URL صفحه مورد نظر خود را کپی کنید و سپس به ابزار Lighthouse بروید.

با افزونه Lighthouse، قدرت کامل ابزار با کلیک یک دکمه در دسترس استتنها کاری که انجام می‌دهید این است که روی نماد برنامه افزودنی و سپس دکمه آبی ایجاد گزارش کلیک کنیدافزونه Lighthouse یک برگه مرورگر جدید ایجاد می‌کند و گزارش کامل Lighthouse را ایجاد می‌کنددر حالی که Lighthouse در حال تولید گزارش است، صفحه وب جدید یک صفحه انتظار نمایش داده می‌شودبالای صفحه Lighthouse دارای امتیازات عددی برای صفحه وب است.

و اگر به پایین پیمایش کنید، می‌توانید داده‌های عمیقی را ببینید که به تشخیص و رفع مشکلات کمک می‌کنندتنها کاری که باید انجام دهید این است که پیوندها را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد مشکل چیست و پیشنهاداتی برای رفع آن مشکلات ارائه دهیدگوگل نسخه‌هایی از Lighthouse را برای کروم و فایرفاکس توسعه داده است.

 

زمان بارگذاری صفحه پسوند مرورگر

افزونه مرورگر زمان بارگذاری صفحه برای کروم و همچنین برای فایرفاکس معیار بارگیری صفحه بسیار دقیقی را ارائه می‌دهد زیرا از Navigation Timing API استفاده می‌کند که در صفحه توسعه دهنده موزیلا برای Navigation Time API توضیح داده شده است.

افزونه مرورگر بیش از 100000 بار نصب شده است و 258 بار رتبه بندی شده استپس از نصب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک صفحه بازدید کنید و به نماد زمان بارگذاری صفحه در گوشه سمت راست بالای مرورگر نگاه کنیداین نماد به طور خودکار مدت زمان دانلود صفحه وب را گزارش می‌دهد.

کلیک کردن روی نماد جزئیات بیشتری را در مورد طیف گسترده‌ای از عوامل نشان می‌دهد که داستان کامل تری در مورد اینکه چرا صفحه به همان سرعت یا کندی دانلود شده است را نشان می‌دهدهمانطور که در تصویر بالا می‌بینید، پسوند مرورگر زمان بارگذاری صفحه، مقدار شگفت انگیزی از اطلاعات را که در قالبی قابل فهم سازماندهی شده است، نشان می‌دهد.

گزارش مفصل تاخیرهای ناشی از تغییر مسیر، زمان پاسخگویی DNS و زمان اتصال را نشان می‌دهداین گزارش همچنین زمان پاسخگویی را از ابتدای درخواست برای صفحه وب و زمان سپری شده تا تکمیل محاسبه می‌کنداندازه‌گیری‌های دقیقی برای زمان اجرای اسکریپت‌ها، بارگیری محتوا و مدت زمانی که صفحه در نهایت بارگذاری می‌شود وجود دارد.

این حجم خارق‌العاده‌ای از اطلاعات است که به شیوه‌ای آسان برای درک نمایش داده می‌شوددر اینجا افزونه زمان بارگذاری صفحه برای کروم و افزونه بارگذاری تایمر برای فایرفاکس آمده است.

 

تحلیلگر عملکرد

پسوند Performance-Analyser برای مرورگر کروم مانند برنامه افزودنی مرورگر زمان بارگذاری صفحه است، فقط در مواردی که پوشش می‌دهد فراتر می‌روداز API‌های Resource، Navigation و User Timeming استفاده می‌کند

این برنامه افزودنی نمودارهای دایره‌ای رنگارنگی ایجاد می‌کند تا نمایشی بصری از معیارهای مختلف مانند درخواست‌ها بر اساس دامنه ارائه دهد و اطلاعات API زمان بندی پیمایش را در یک نمودار آبشار مناسب ارائه می‌دهد که زمان رندر را به تصویر می‌کشد.

با توجه به توضیحات:

"Performance-Analyser (با نام مستعار Performance-Analyzer) به تجزیه و تحلیل صفحه فعلی از طریق APIهای منبع، پیمایش و زمان‌بندی کاربر کمک می‌کند - درخواست‌ها را بر اساس نوع، دامنه، زمان بارگذاری، علامت‌ها و موارد دیگر - به صورت آنی مشاهده کنید.


 

بازرس اندازه صفحه

برنامه افزودنی صفحه Size Inspector برای Chrome بسیار مفید است زیرا تصویری فوری از معیارهای مختلف ارائه می‌کند، از جمله تعداد درخواست‌هایی که برای فونت‌ها انجام شده است و اندازه فشرده نشده آن دانلود چقدر است.

چیزی که این افزونه را متمایز می‌کند، رابط کاربری آسان به علاوه اندازه در بایت برای منابع صفحه وب زیر است:

  • HTML
  • JS
  • CSS
  • تصاویر
  • آژاکس
  • فونت‌ها

افزونه مرورگر کروم نیز بارها را در ثانیه برای دانلود فراهم می‌کند تا یک مرور کلی سریع و مفید از معیارهای سرعت صفحه در همان صفحه در دسترس شما باشد.

 

Checkbot: SEO، سرعت وب و تستر امنیت

این افزونه چندین ابزار مرتبط با سئو را جمع آوری می‌کندآنچه در این برنامه افزودنی جالب است این است که داده‌هایی را ارائه می‌کند که می‌تواند به درک بهتر اینکه چرا دانلود یک صفحه وب به همان اندازه طول می‌کشد کمک کند.

این افزونه در مورد متغیرهای زیر گزارش می‌دهد:

  • کوچک سازی فایل
  • اطلاعات فشرده سازی شبکه
  • ذخیره فایل.
  • CSS و جاوا اسکریپت مسدود کننده را رندر کنید.
  • CSS و جاوا اسکریپت تکراری.
  • CSS و جاوا اسکریپت داخلی بیش از حد.
  • تغییر مسیرها و همچنین تغییر مسیرهای زنجیره ای.
  • تمام داده‌های فوق برای درک مسائل احتمالی که نیاز به رفع دارند بسیار مفید هستند.

 

به عنوان یک امتیاز، افزونه Chrome Checkbot: SEO، Web Speed ​​& Security Tester داده‌های مختلف مرتبط با SEO را نیز ارائه می‌دهد، و یکی از موارد مورد علاقه من داده‌های سرصفحه‌های امنیتی است که می‌تواند به شما بگوید که آیا سایتی به دلیل از دست دادن سرصفحه‌های امنیتی ناامن است یا خیر.

 

برنامه‌های افزودنی مرورگر سرعت صفحه

پسوندهای مرورگر سرعت صفحه برای ناشران و توسعه دهندگان بسیار مفید هستندآنها می‌توانند به شما کمک کنند بدون نیاز به باز کردن صفحه وب دیگری و سپس چسباندن URL در وب سایت دیگر، به سرعت مشکلات را در همان لحظه شناسایی کنیدتشخیص سرعت صفحه را می‌توان در همان جا که در سایت هستید، به صورت خودکار یا با کلیک یک دکمه انجام داد.