در این نسخه Ask An SEO، یک خواننده در مورد استراتژی SEO کمک میخواهد که در آن بخشهای مختلف میخواهند برای کلمات کلیدی مشابه رتبهبندی کنند.
سوال این هفته Ask An SEO از Caroline در کلیولند است که نوشت:
چندین بخش از شرکت ما میخواهند برای کلمات کلیدی یکسان رتبه بندی کنند.
آیا نکاتی برای نحوه برخورد با این نوع موقعیتها وجود دارد؟ به نظر میرسد که شرکت ما برای رتبه بندی صفحه 1 با خود در SERPها رقابت خواهد کرد.
مردم این روزها بیش از حد نگران همنوع خواری کلمات کلیدی هستند. این را صادق سعادت متخصص سئو مشهد نیز اذعان داشت.
واقعیت این است که اگر در شرکتی کار میکنید که در آن منطقی است که چندین محصول برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی شوند، ممکن است به موقعیتی برخورد کنید که یکی از سایتهای شما بالاتر از دیگری قرار گیرد.
با این حال، در بیشتر موارد، این کار بزرگی نیست که بیل در «ویجتهای آبی» میخواهد آن را انجام دهد.
فقط به این دلیل که بیش از یک محصول برای «ویجتهای آبی» رتبهبندی میشود، به این معنی نیست که فروش یا سرنخ یک بازی با مجموع صفر است.
در واقع، با داشتن رتبه شرکتی چندبخشی برای بسیاری از کلمات کلیدی پیرامون یک موضوع، شانس بسیار بیشتری برای ایجاد اولویت برند برای کالاها و خدمات خود دارید.
شما همچنین شانس بیشتری دارید که سایتی باشید که در آن فروش انجام میشود.
بخشها باید دادهها را به اشتراک بگذارند
بهتر است دادهها را با همتایان بخش خود به اشتراک بگذارید.
وقتی چیزها را از یکدیگر دور میکنید، به راحتی میتوانید یک محیط کاری خصمانه ایجاد کنید.
رؤسای بخشها باید با یکدیگر در مورد نحوه همکاری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، نه اینکه چگونه برنامه ریزی میکنند که در شرکت خود رقیب را شکست دهند.
به عنوان مثال، هر بخش باید دیگری را با گرافیک در صفحاتی که رتبه بندی میکنند، ارتقا دهد.
پس از همه، اگر منطقی است که هر دو بخش برای کلمات کلیدی یکسان رتبه بندی شوند، باید منطقی باشد که هر بخش دیگری را متقاطع ارتقا دهد.
پس از همه، اگر به دنبال یک "ویجت قرمز" هستید اما به طور تصادفی در صفحه "ویجت آبی" قرار میگیرید - اگر تبلیغی برای "ویجت قرمز" مشاهده کردید، احتمالاً روی آن تبلیغ کلیک میکنید.
تنظیم ارتباط با بالاترین
در واقعیت، تجربه من به من نشان داده است که رتبه بالاتر از یک رقیب با چند امتیاز همیشه به معنای فروش بیش از حد نیست.
اگر شرکت شما دارای رتبهبندی چند بخش برای کلمات کلیدی خاص در مورد یک موضوع است، باید بتوانید دقیقاً میزان ترافیک و تعداد فروش را که این پرسشها ایجاد میکنند را ردیابی کنید.
شما باید این ارقام را به مقامات بالاتر خود اطلاع دهید.
اطمینان حاصل کنید که هدف شما افزایش فروش و ترافیک در مجموع به جای قضاوت در مورد هر بخش به تنهایی است.
با تلاش برای افزایش کل پای به جای آنچه که توسط هر بخش جمع آوری میشود، کل شرکت قوی تر میشود.
گاهی اوقات برای کسانی که شرکت را اداره میکنند، دیدن این موضوع دشوار است.
بنابراین مهم است که پیام «رشد کلی» را زودتر و مکرر منتقل کنید.
رقابت کنید - اما به یکدیگر کمک کنید
شما میخواهید از رقیب بخش خود پیشی بگیرید، اما اگر این کار را نکردید (و آنها از شما بالاتر بودند) باز هم برای کل سازمان خوب است.
شما باید به همتایان بخش خود کمک کنید زمانی که آنها رتبه خوبی ندارند.
به یکدیگر نکات و ترفندهایی در مورد نحوه رتبه بالاتر در SERP ارائه دهید.
اگر شما و همتایان تقسیمی تان رتبههای شماره 1 و 2 SERP را داشته باشید، به احتمال زیاد فروش را به دست خواهید آورد – یا حداقل یک ترجیح برند ایجاد کنید.